Vækstoprør – Metatrend
Farvel til global vækst – goddag til lokal kreativitet Virksomhedernes kommunikationsafdelinger har travlt – først skulle alle vise miljørigtig bæredygtig vækst, nu vil alle signalere vækst…
Farvel til global vækst – goddag til lokal kreativitet Virksomhedernes kommunikationsafdelinger har travlt – først skulle alle vise miljørigtig bæredygtig vækst, nu vil alle signalere vækst…
Mådehold, købestop, anti-forbrug, nøjsomhed (suk..) I krisens kølvand gøres en dyd ud af nødvendigheden, hvor det er en trend at gå imod forbrugsfesten og stille sig…
Augmented reality er fremtiden inden for markedsføring, information, undervisning og underholdning. Vi har samlet en lang række eksempler til inspiration. Augmented Reality er kombinationen af en…
I 2013 lever vi fortsat i den nye normaltilstand hvor både tid, forbrug og sindsstemning ikke lader sig skrue tilbage til de ubekymrede nuller. Det gælder…
Den teknologiske udvikling med mobilt internet har over hele verden skabt friheden til at vælge og selektere de informationer, som man vil agere på. Internettet har…
Den teknologiske udvikling har altid bidraget til væsentlige og sammenhængende metatrends for resten af samfundet. Udviklingen af mobilt internet og cloud-teknologi betyder, at vi i dag…
Den teknologiske udvikling med mobilt internet har over hele verden skabt friheden til at vælge og selektere de informationer, som man vil agere på. Internettets udbredelse…
Den teknologiske udvikling har altid bidraget til væsentlige og sammenhængende metatrends for resten af samfundet. Mobilt internet er en revolution langt udover det teknologiske område. Nogle…
Når man betragter en grafiske identitet, er logoet den ubestridte hovedperson, som signalerer om virksomheden følger traditioner, gamle dyder og ikke lader sig præge af tidens…
Detailhandelen er i opbrud og snart overhalet indenom af nethandel og smartphone teknologi. Her er en oversigt over fremtidens teknologi og udfordringer. Detailforretninger som endnu ikke…
Fremtidens branding vil i stigende grad inkludere duftpåvirkning og inddragelse af alle vores sanser i en femdimensionel sansepåvirkning, der bliver en naturlig del af det samlede…
Et eksempel på megtatrenden co-creation er co-creation design. I takt med globaliseringen og spredningen af den teknologiske udvikling, vil virksomheders innovation i fremtiden være drevet af andre…
Vi ønsker alle at være en del af noget. Overalt møder vi initiativer med fokus på fællesskab. De nye fællesskaber er dog flygtige og uforpligtende. De…
De fleste virksomheder kender vigtigheden i branding gennem logo og en gennemført grafisk identitet, men det er stadigvæk kun de førende virksomheder, som er gået hele…
Udnyt trends i strategiske beslutninger Trends kan slå mere eller mindre igennem. For den enkelte virksomhed er spørgsmålet, hvornår og hvor meget skal man satse på…
Overforbrug er umoderne og den rette signalværdi er at vise mådehold. Mådeholdet definerer os som forbrugere, og kommer til udtryk ved et forbrug af basisting og…