Posts from the ‘BUSINESS’ category

Vækstoprør

Vækstoprør – Metatrend

Farvel til global vækst – goddag til lokal kreativitet Virksomhedernes kommunikationsafdelinger har travlt – først skulle alle vise miljørigtig bæredygtig vækst, nu vil alle signalere vækst…

Mådehold

Mådehold 2.0 – Megatrend

Mådehold, købestop, anti-forbrug, nøjsomhed (suk..) I krisens kølvand gøres en dyd ud af nødvendigheden, hvor det er en trend at gå imod forbrugsfesten og stille sig…

Augmented Reality

Augmented Reality

Augmented reality er fremtiden inden for markedsføring, information, undervisning og underholdning. Vi har samlet en lang række eksempler til inspiration. Augmented Reality er kombinationen af en…

Trendoversigt 2013

Trendoversigt 2013 +

I 2013 lever vi fortsat i den nye normaltilstand hvor både tid, forbrug og sindsstemning ikke lader sig skrue tilbage til de ubekymrede nuller. Det gælder…

Big Data

Big Data – Metatrend

Den teknologiske udvikling har altid bidraget til væsentlige og sammenhængende metatrends for resten af samfundet. Udviklingen af mobilt internet og cloud-teknologi betyder, at vi i dag…

Mobilt internet

Mobil internet revolution – Metatrend

Den teknologiske udvikling har altid bidraget til væsentlige og sammenhængende metatrends for resten af samfundet. Mobilt internet er en revolution langt udover det teknologiske område. Nogle…

Fremtidens Detailhandel

Fremtidens detailhandel

Detailhandelen er i opbrud og snart overhalet indenom af nethandel og smartphone teknologi. Her er en oversigt over fremtidens teknologi og udfordringer. Detailforretninger som endnu ikke…

Co-creation i design

Co-creation i Design

Et eksempel på megtatrenden co-creation er co-creation design. I takt med globaliseringen og spredningen af den teknologiske udvikling, vil virksomheders innovation i fremtiden være drevet af andre…

Co-creation megatrend

Co-creation – Megatrend

Vi ønsker alle at være en del af noget. Overalt møder vi initiativer med fokus på fællesskab. De nye fællesskaber er dog flygtige og uforpligtende. De…

Trendviden

Udnyt trendviden

Udnyt trends i strategiske beslutninger Trends kan slå mere eller mindre igennem. For den enkelte virksomhed er spørgsmålet, hvornår og hvor meget skal man satse på…

Mådehold

Mådehold 1.0 – Megatrend

Overforbrug er umoderne og den rette signalværdi er at vise mådehold. Mådeholdet definerer os som forbrugere, og kommer til udtryk ved et forbrug af basisting og…