Posts from the ‘SAMFUND’ category

Hjemmedyrket Protein

Hjemmedyrket protein

Er vi på vej mod den næste fødevarerevolution, hvor vi dyrker vores eget levende protein? En kompakt melormefarm giver muligheden for selv at dyrke sund og…

Mad er blevetidentitet

Mad er blevet identitet

Insta-food Anne Louise Stargate er trendforsker og indehaver af trendbureauet Stargate i Svendborg. Hun fortæller, at maden er blevet en del af vores identitet på samme…

Madtrends 2015

Madtrends 2015

Oplevelse i stedet for overlevelse Vi spiser af lyst – ikke bare af sult Vi har søgt ind til kerne af hvem vi er. Kulturarv af…

Normcore Ferie Holiday

Normcore ferie er blevet in

I kølvandet på krisen satser stadig flere danskere på budget-rejser. Det betyder, at almindelige rejsemål som Mallorca og Kreta er kommet på mode igen. »Jeg ser…

Grimme Grøntsager Madspild

Hit med de grimme grøntsager

Kampen mod madspild når et nyt niveau, som følge af den franske supermarkedskæde Intermarché s kampagne ”Inglorious Fruits and Vegetables”, hvor ukurante, grimme og skæve grøntsager har…

Fremtidens købmand

Den nye Købmandsbutik

Kvalitet og fællesspisning Den store efterspørgsel efter gode naturlige økologiske produkter og anderledes butikskoncepter, har skabt et nyt købmandskoncept med en kombination af egenproducerede kvalitetsprodukter, økologi…

Smart Highway

Fremtidens smarte motorvej

Smart Highway I de seneste årtier er der brugt mange ressourcer på at udvikle smarte biler, men meget lidt fokus er givet til udvikling af intelligente…

The Kinfolk Table Cookbook

Folket KINFOLK

Folk-trenden KINFOLK er autentisk og underspillet med det håndlavede som ideal. Meet The Kinfolks Man drømmer om et nyt og bedre samfund, helt tilbage ved rødderne,…

Trendoversigt 2014

Trendoversigt 2014 +

Tidens mantra er REALTIME, tålmodigheden er helt i bund og denne tekst burde egentlig været beskrevet i billeder eller formidlet som video. Her er det lynhurtige…

Julegaver 2013

Julen 2013

I år står der oplevelser på julens ønskesedler – og selv om det måske ikke står på din ønskeseddel, så kan du blive overrasket juleaften. De…

Fremtidens familier

Fremtidens branding

2030 vil være markant anderledes end i dag, men hvordan vil brands fortsat vil være relevante for fremtidsfamilien år 2030?   “Hvordan vil brands fortsat være…

Sleeping cafe

Sleeping Café

Forretningsmænd tage lige en lur på farten I Tokyo er der poppet flere caféer op, hvor travle forretningsmænd og – kvinder kan betale sig til en…

Girly Engineers

Pigerne har længe levet i en fordummende pink-lilla boble, men selv prinsesser vil udfordres og have mere indhold – velkommen til The Girly Engineers. Piger der…