Posts from the ‘NATUR’ category

Biologisk lys

Biologisk lys

Biologisk belysning af biolumescente (lysende) bakterier kan være fremtidens nattebelysning fx på offentlige steder, veje og til installationer. Lyset stammer fra transparente kassetter, der indeholder en…

Hjemmedyrket Protein

Hjemmedyrket protein

Er vi på vej mod den næste fødevarerevolution, hvor vi dyrker vores eget levende protein? En kompakt melormefarm giver muligheden for selv at dyrke sund og…

Madtrends 2015

Madtrends 2015

Oplevelse i stedet for overlevelseVi spiser af lyst – ikke bare af sult Vi har søgt ind til kerne af hvem vi er.Kulturarv af oprindelige danske…

Overraskelses branding

Surprise-branding

Outdoor-brandet NorthFace har skabt en overraskelses-branding event, hvor de hijacker taxapassagerer på vej til arbejde, for at køre dem ud på action eventyr. I en branding…

Halloween Græskar

Græskar tilbage i syltekrukken

Med fejring af den amerikanske Halloween, er den unge generation blevet introduceret for græskar som ingrediens i det danske køkken. Det giver inspiration til at eksperimentere…

Grimme Grøntsager Madspild

Hit med de grimme grøntsager

Kampen mod madspild når et nyt niveau, som følge af den franske supermarkedskæde Intermarché s kampagne ”Inglorious Fruits and Vegetables”, hvor ukurante, grimme og skæve grøntsager har…

Fremtidens købmand

Den nye Købmandsbutik

Kvalitet og fællesspisning Den store efterspørgsel efter gode naturlige økologiske produkter og anderledes butikskoncepter, har skabt et nyt købmandskoncept med en kombination af egenproducerede kvalitetsprodukter, økologi…

The Kinfolk Table Cookbook

Folket KINFOLK

Folk-trenden KINFOLK er autentisk og underspillet med det håndlavede som ideal. Meet the Kinfolks! Man drømmer om et nyt og bedre samfund, helt tilbage ved rødderne,…

Glamping ferie

Glamping

Campingferie med luksus Her er en oversigt over spændende Glamping-ferier. Det er et at nutidens paradokser, men når det gælder camping, vil mange gerne kunne tilvælge…

Antimaterialisme

Antimaterialisme

Hvilket jordisk gods er væsentligt, når du står helt bar som vorherre har skabt dig? En ung mand opmagasinerer alt hvad han ejer i et år.…

CSR branding

CSR Brands

Krævende brands Der er brands som er CSR involverende, tager socialt ansvar og viser forbrugerne vejen til bæredygtighed – og så er der de brands, der…

Frøgaver til naturen

Frøgaver til naturen

Frøgaverne til naturen er et nyopdaget bidrag til det cykliske princip, der handler om at giver noget godt tilbage til naturen. Hidtil har man tænkt i…

Natur Fitness

Naturfitness

En voksende gruppe af fitness fagfolk har flyttet træningscenteret ud i naturen, for at benytte naturens materialer som fitnessredskaber. Filosofien i natur fitness er at styrke…

Vækstoprør

Vækstoprør – Metatrend

Farvel til global vækst – goddag til lokal kreativitet Virksomhedernes kommunikationsafdelinger har travlt – først skulle alle vise miljørigtig bæredygtig vækst, nu vil alle signalere vækst…

Mådehold

Mådehold 2.0 – Megatrend

Mådehold, købestop, anti-forbrug, nøjsomhed (suk..) I krisens kølvand gøres en dyd ud af nødvendigheden, hvor det er en trend at gå imod forbrugsfesten og stille sig…

Ny Nordisk ugle

Ny Nordisk – Megatrend

Megatrenden Ny Nordisk er overalt. Derhjemme omgiver vi os med naturmaterialer, grene og gevir. Vi iklæder os en islandsk uldsweater à la Sara Lund og vi…