Designing for Waste
It has become important for businesses and industries to take a stand about their waste, in order to reach the sustainable development UN goals and to…
It has become important for businesses and industries to take a stand about their waste, in order to reach the sustainable development UN goals and to…
Biologisk belysning af biolumescente (lysende) bakterier kan være fremtidens nattebelysning fx på offentlige steder, veje og til installationer. Lyset stammer fra transparente kassetter, der indeholder en…
Hvidt aktivt kul ..følge trendforsker Anne Louise Stargate vil interessen for hvidt kul stige herhjemme – selv på området for drikke vand, for vi er blevet…
Er vi på vej mod den næste fødevarerevolution, hvor vi dyrker vores eget levende protein? En kompakt melormefarm giver muligheden for selv at dyrke sund og…
Oplevelse i stedet for overlevelse Vi spiser af lyst – ikke bare af sult Vi har søgt ind til kerne af hvem vi er. Kulturarv af…
Kampen mod madspild når et nyt niveau, som følge af den franske supermarkedskæde Intermarché s kampagne ”Inglorious Fruits and Vegetables”, hvor ukurante, grimme og skæve grøntsager har…
Kvalitet og fællesspisning Den store efterspørgsel efter gode naturlige økologiske produkter og anderledes butikskoncepter, har skabt et nyt købmandskoncept med en kombination af egenproducerede kvalitetsprodukter, økologi…
Folk-trenden KINFOLK er autentisk og underspillet med det håndlavede som ideal. Meet The Kinfolks Man drømmer om et nyt og bedre samfund, helt tilbage ved rødderne,…
Hvilket jordisk gods er væsentligt, når du står helt bar som vorherre har skabt dig? En ung mand opmagasinerer alt hvad han ejer i et år.…
Krævende brands Der er brands som er CSR involverende, tager socialt ansvar og viser forbrugerne vejen til bæredygtighed – og så er der de brands, der…
Når en vare i butikkerne overskrider sidste salgsdato, er den ikke nødvendigvis for dårlig til at spise. Dette har affødt to trends blandt forbrugerne, som er…
I en krisetid søger vi rodfæste i fortiden og finder tryghed i maden. At spise er blevet den vigtigste markør for, hvilken klasse man befinder sig…
En gruppe af unge moderne trendsættere er inspireret af Amish-kulturen i deres efterstræbelse på det simple, langsomme og naturlige liv uden mobildækning og stress. De søger…