Emoji Storytelling

Hvis et billede siger mere end tusind ord, hvad siger så en hel billedserie?
Emoji er det japanske begreb for emoticons, elektroniske ikoner til sms tekstbeskeder som visualiserende ideogrammer for ting, begreber og følelser.
Emoji giver mulighed for at signalere følelser gennem tekstbeskeder og danner bro mellem billeder og det skrevne ord. Tekstbeskeder helt eller overvejende med emoji er en humoristisk kommunikationsform og en stigende kommunikationstrend, som rækker ud over de kendte tekstbeskeder på smartphone.
Måske et nyt verdenssprog
Det universielle emoji-sprog giver helt unikke muligheder for storytelling, som kan nå ud til alle mennesker i hele verden – uanset læsefærdigheder og modersmål. Den første bog skrevet med emoji er udkommet og der findes mange sjove eksempler på oversatte sangtekster, historier, citater og vittigheder.
Reklamer med Emoji
Nytænkende reklamer for Life Cinemas nye film -app til smartphone kommunikere med en visuel emoji-oversættelse af klassiske filmtitler som Harry Potter, Finding Nemo og Life of Pi. Kommunikationen rammer lige ned i målgruppen af mobilbrugere. Denne type visuel storytelling, forventer vi at se meget mere til i fremtidens kommunikation og reklamer.
Harry Potter skrevet med emoji
Reklame for en ny app fra Life Cinemas: “The movies you like, now on your phone”
Sig det med Emoji
Din kat spiste al min mad og sked i min sko, så nu får hun sprøjten »Blog by Lauren Bans
Les Miserables som emoji
En hurtigt referat af Les Miserables på sms »Les Miserables in emoticons
Roar – Emoji musikvideo
”Roar” med Katy Perry: »Musikvideo med Emoji
Emoji Dick
Den første bogudgivelse i ren emoji. Herman Melville’s roman Moby Dick omdøbt til »Emoji Dick