Unikaprint og grafik hitter
POLITIKEN Design
»For nogle år siden var det en trend at købe billige fabriksfremstillede malerier til hjemmets indretning. Men hvor man en overgang smykkede hjemmet med dyre, billige eller sågar egenproducerede malerier, er tiden mere til en grafisk og kontrastfyldt udsmykning«.
»Trenden med abstrakte malerier i bløde former er afløst af denne mere grafiske billedtrend, hvor grafikere og designere er begyndt at udgive deres print i nummererede og begrænsede oplag. Disse kunsttryk er en hurtig og billig måde at skifte udtryk og indrette sit hjem på. Det begrænsede oplag er med til at give køberen en fornemmelse af alligevel at have fået fingre i noget unikt, selv om maleriet er skiftet ud med et tryk«.
»Investeringen er ikke nødvendigvis langtidsholdbar, men det er en billig måde at få unik kunst på væggen på. og den kan skiftes ud igen, når tiden og moden skifter. Ud over grafiske print finder man grafiske kollager, som har et endnu stærkere udtryk af noget unikt og håndlavet«, fortæller Anne Louise Stargate.
“Unikaprint og grafik hitter”, citater fra interview med Stargate i Politikens Designtillæg, 9. marts 2014. Skrevet af Rasmus Hørmand-Pallesen
Artiklen er tilgængelig på Politiken.dk – Forbrug og Liv:
» INDRETNING OG DESIGN: Udsmyk dine vægge med unikaprint
© Marts 2014, Anne Louise Stargate