Virtual Reality Shopping

Virtual Reality Shopping

Virtual reality shopping gør det muligt at opnå en mere levende shopping oplevelse selv over store afstande. Alibaba har skabt en virtual reality shopping oplevelse, der gør det muligt for kinesiske shoppere at besøge Macy’s i New York. Med smartphone, VR brille og en app er der muligt at begive sig ind i det virtuelle rum og komme ud igen med eftertragtede varer, som man ikke kan købe i sit lokalområde.

Alibabas Buy+ oplevelsen starter i et rum med billeder på væggen som er virtuelle indgange til shopping oplevelser. Shopperen i videoen lander midt i New York og samlet op af en chauffør i cadillac, der sørger for transporten til Macy’s. I butikken rettes opmærksomheden mod en blå prik for at se og købe den ønskede vare. Købet effektueres med et træk fra shopperens Alibaba konto, hvorefter varen leveres få dage senere.

De første forsøg med VR shopping tegnet til en succes. Over 8 million shoppere har prøvet systemet som stadigvæk er i sin prøvefase.

 

Buy+ VR Shopping – besøg Macy’s i New York

» Alibaba introduces VR Shopping

 

© November 2016  |  Anne Louise Stargate