Posts from the ‘NATUR’ category

Vækstoprør

Vækstoprør – Metatrend

Farvel til global vækst – goddag til lokal kreativitet Virksomhedernes kommunikationsafdelinger har travlt – først skulle alle vise miljørigtig bæredygtig vækst, nu vil alle signalere vækst…

Mådehold

Mådehold 2.0 – Megatrend

Mådehold, købestop, anti-forbrug, nøjsomhed (suk..) I krisens kølvand gøres en dyd ud af nødvendigheden, hvor det er en trend at gå imod forbrugsfesten og stille sig…

Ny Nordisk ugle

Ny Nordisk – Megatrend

Megatrenden Ny Nordisk er overalt. Derhjemme omgiver vi os med naturmaterialer, grene og gevir. Vi iklæder os en islandsk uldsweater à la Sara Lund og vi…

Rensdyr er ren julekult

Rensdyr er ren julekult

Ny Nordisk trenden har indtaget boligen. Naturen og de nordiske materialer bringes ind, hvor dyrebilleder er populære som aldrig før. Interview med Stargate / Politikens juletillæg…

Nordisk indretning

Ny Nordisk Indretning

Naturens dyr og materialer har indtaget vores bolig. Det nye nordiske hjem er som en hule i et sneklædt landskab, afslappet, rustik, lys og uformel. I…

Selvforsyning

Selvforsyning

Danskernes fascination af selvforsyning og gør-det-selv tankegang skyldes både, at man lever et hektisk liv og har brug for en base, hvor man selv har kontrol…

Mode naturens design

Naturen i Moden

I fremtiden vil vi se en stigende mængde designs med designinspiration fra naturen.  Naturens æstetik og design vil inspirere til mønstre, grafik, farvesammensætninger og materialer. At…

Naturens Design

Naturens Design

Fremtidens produktdesign og tech materialer finder inspiration fra dyr, planter, naturens og livets processer. Naturen finder også vej ind i markedsføringen, hvor produktudviklingen efter naturens principper…

Mådehold

Mådehold 1.0 – Megatrend

Overforbrug er umoderne og den rette signalværdi er at vise mådehold. Mådeholdet definerer os som forbrugere, og kommer til udtryk ved et forbrug af basisting og…

Containermad

Containermad

Når en vare i butikkerne overskrider sidste salgsdato, er den ikke nødvendigvis for dårlig til at spise. Dette har affødt to trends blandt forbrugerne, som er…

Ny Nordisk Mad

Ny Nordisk Mad

I en krisetid søger vi rodfæste i fortiden og finder tryghed i maden. At spise er blevet den vigtigste markør for, hvilken klasse man befinder sig…

Anti Branding

Antibranding

Der er opstået en forbrugergruppe som ikke vil skabe deres identitet via brands. Men at antibrande sig, er også en måde at brande sig på. Når…

Slow Life

Slow Life

En gruppe af unge moderne trendsættere er inspireret af Amish-kulturen i deres efterstræbelse på det simple, langsomme og naturlige liv uden mobildækning og stress. De søger…